Rodzinne wakacje na kempingu
i podróże po Europie

Pic du Midi de Bigorre w Pirenejach

Dziś kolejna odsłona z cyklu Pireneje z dzieckiem.  Dotychczas zabraliśmy Was nad jezioro Lac de Gaube i Cirque de Gavarnie. Tym razem wsiadamy w kolejkę i fruniemy na jeden z pirenejskich szczytów, Pic du Midi.

Pic du Midi - wskazówki jak dojechać

Odległość z naszego kempingu do miejscowości La Mongie, skąd startuje kolejka na szczyt Pic du Midi, wynosiła około 40 kilometrów. Jednak pokonanie tej drogi autem zajęło nam więcej czasu niż planowaliśmy. Droga, która wiedzie przez góry, jest wąska, pełna zakrętów i do tego ma niespodzianki w postaci krów na drodze 🙂 Przez te uparte, pirenejskie mućki straciliśmy sporo czasu, gdyż ciężko je było przekonać by zlazły na stok.

Sama trasa jest bardzo malownicza, ale i niebezpieczna – jest na niej dużo stromych i wąskich podjazdów. Droga jest czynna tylko w sezonie letnim. Trasa stanowi odcinek Tour de France, dlatego bardzo dużo na niej amatorów kolarstwa, na których trzeba uważać. Zdarzyło nam się niejednokrotnie, że kolarz-amator ścinał zakręt byle by tylko mieć krótszy czas przejazdu.

Gdy już dotarliśmy do La Mongie, zaparkowaliśmy auto na jednym z dużych, darmowych parkingów przy drodze i ruszyliśmy w stronę kolejki linowej.

Pic du Midi w Pirenejach

Czas jazdy kolejki to około 20 minut. Po drodze jest jedna stacja przesiadkowa.

Szczyt Pic du Midi wznosi się na 2877 metrów n.p.m. Znajduje się tutaj jedno z najsławniejszych francuskich obserwatoriów astronomicznych. Poza tym możecie wypić kawę na tarasie widokowym, poleżeć na leżaku lub zakupić pamiątkę w małym sklepie przy wyjściu z kolejki.

Ale najpiękniejsze są tu oczywiście widoki! Całe Pireneje widać jak na dłoni. Niestety, ze względu na późną godzinę, nie udało nam się zrealizować planu zejścia ze szczytu. Szlak prowadzi prosto do La Mangie, a na pokonanie go z góry trzeba przeznaczyć około 4 godzin.  Do dziś ubolewamy, że nie podreptaliśmy w dół  Musimy nadrobić następnym razem 🙂

Praktyczne wskazówki – Pic du Midi

Na Pic du Midi panują wysokogórskie warunki atmosferyczne. Zabierzcie ze sobą ciepłe ubrania, nawet latem. Do tego koniecznie zabezpieczcie się przed słońcem – podstawa to dobre okulary przeciwsłoneczne z filtrem UV i równie dobry krem przeciwsłoneczny.

Wjazd na szczyt odradzany jest kobietom w ciąży, dzieciom poniżej 3 lat i osobom chorym na serce.