Rodzinne wakacje na kempingu
i podróże po Europie

Strona główna > Podróże > Francja > Pireneje > Cirque de Gavarnie

Cirque de Gavarnie w Pirenejach

Pireneje kusiły nas od dawna. W końcu udało nam się zdobyć parę szczytów  Okazały się świetne dla pieszych wędrówek z dzieckiem. A te widoki! Nasze wpisy o miejscach, które mieliśmy okazję zobaczyć i które nas kompletnie zachwyciły, zaczynamy od Cirque de Gavarnie.

Francuskie Pireneje

Pireneje to jedno z najwyższych pasm górskich w Europie, rozciągają się od Morza Śródziemnego aż po Atlantyk. Najwyższe szczyty osiągają ponad 3000 metrów. My wybraliśmy się w rejon Midi Pyrenees, gdzie do największych atrakcji zalicza się szczyt Pic du Midi czy jezioro Lac du Gaube, Lourdes – miejsce kultu i cel pielgrzymek ludzi z całego świata oraz właśnie Cirque de Gavarnie.

Co warto wiedzieć o Cirque de Gavarnie

Polodowcowy cyrk położony jest w sercu Parku Narodowego Pirenejów. Ma średnicę około 6 kilometrów. Otoczony wieloma szczytami, wraz z jednym z najwyższych wodospadów w Europie zapewnia niesamowite widoki i piękne kadry dla fotografów.

Na zdobywanie Cirque de Gavarnie z dzieckiem musicie zarezerwować cały dzień. Samochód pozostawiliśmy na parkingu w miejscowości Gavarnie. W informacji turystycznej nabyliśmy mapę i stąd ruszyliśmy szlakiem w stronę cyrku.

Szlak nie jest wymagający. W trzy godziny dotarliśmy do schroniska “Hotel du Cirque”, gdzie znajduje się baza noclegowa oraz restauracja. Stąd rozpościera się widok na cały cyrk polodowcowy. Po drodze odpoczywaliśmy przy strumieniu i chłodziliśmy się lodowatą wodą  Jedynym minusem tej trasy jest fakt, że do schroniska można dojechać konno. Sporo osób korzysta z tej atrakcji, więc cały szlak upstrzony jest kawałkami końskiej kupy, co w połączeniu z upałem i ogromną ilością much nie należy do najsympatyczniejszych niespodzianek na szlaku.

Następnie ruszyliśmy szlakiem pod wodospad. Droga zajęła nam 1,5 godziny, ale była już znacznie trudniejsza. Nie polecamy tej trasy dla maluchów oraz osób, które nie mają na nogach butów górskich  Nachylenie jest dość spore, trasę przecinają strumienie, a wędrówka po kamieniach i głazach nie należy do najłatwiejszych.

Pod samym wodospadem czeka Was bardzo zimny prysznic. Spadająca z ogromnym hałasem woda rozbryzguje dookoła i nie pozostawia na człowieku suchej nitki  Ale warto stanąć choć na chwilę pod najwyższym wodospadem we Francji.