Rodzinne wakacje na kempingu
i podróże po Europie

Strona główna > Podróże > Francja > Pireneje > Lac du Gaube

Lac de Gaube i Pont d’Espagne w Pirenejach

Kolejna część naszego mini-cyklu “Pireneje z dzieckiem”. Tym razem wędrujemy nad przepiękne jezioro Lac de Gaube.

Lac de Gaube w Pirenejach

Przy wejściu do Pirenejskiego Parku Narodowego znajduje się most Pont d’Espagne (1496 m) położony wśród wodospadów i pięknej roślinności. Stąd rusza szlak w stronę jeziora Lac de Gaube. Nie należy do najtrudniejszych, ale potrafi zmęczyć. Według mapy wędrówka powinna zająć godzinę i 15 minut. My szlak GR 10 pokonaliśmy w czasie dwa razy dłuższym. I to nie dlatego, ze szlak jest źle oszacowany. My wędrowaliśmy w blisko 40 stopniowym upale. Często robiliśmy odpoczynek w cieniu lub chłodziliśmy się przy wodospadzie. Ale widok na jezioro wynagrodził wszystko Inną opcją dotarcia nad jezioro jest skorzystanie z kolejki linowej. Potem już tylko 15 minutowy, przyjemny spacer doprowadzi Was na brzeg Lac de Gaube.
W jeziorze odbijają się pirenejskie szczyty, w tym francusko-hiszpański Pic du Vignemale (3298 m).

Podrzucamy też mapę szlaku.

Lac de Gaube praktycznie

Aby dotrzeć w pobliże Lac de Gaube. Z miejscowości Cauterets należy kierować się na La Raillere. Po drodze miniecie dwa wodospady. Spory parking znajduje się przed wejściem do Parku.

Jeśli chcecie dotrzeć do jeziora pieszo, to na nogi koniecznie załóżcie buty górskie i zabierzcie spory zapas wody. My wybraliśmy się z dwoma butelkami 1,5 l i przy panującej pogodzie wody zabrakło nam w połowie trasy. Wspomagaliśmy się zimną wodą ze strumieni i żałowaliśmy, że nie mamy przy sobie filtra.  Ale jak prawdziwi survivalowcy przetrwaliśmy tą wycieczkę bez żadnych skutków ubocznych 😉  Nad jeziorem położone jest schronisko, gdzie możecie zjeść coś ciepłego.

W Pirenejach jest sporo fajnych miejsc, idealnych na wędrówki z dziećmi. Do takich zdecydowanie należy cyrk polodowcowy Cirque de Gavarnie czy szczyt Pic du Midi.