Rodzinne wakacje na kempingu
i podróże po Europie

Strona główna > Pomysły na zwiedzanie > Zabawa „Komu to lato przeszkadzało?"

Zabawa na Facebooku - Komu to lato przeszkadzało?

Właśnie pożegnaliśmy lato 🙁  Czas wzmożonych podróży i rodzinnych przygód. Ale liczymy na to, że pogoda będzie rozpieszczać i wcale nie trzeba chować do szafy walizek i plecaków. 

Mamy więc zabawę dla Waszej Rodzinki, by umilić Wam jesienne wycieczki! 

Globtroterek ukrył na poniższej tablicy 10 symboli.

Każdy z nich oznacza inną Tajną Misję w różnych polskich miastach. 

Spróbujcie ustrzelić jeden z symboli, a dostaniecie od nas bezpłatny dostęp do Niezbędnika Poszukiwacza Przygód, który udało Wam się wskazać. 

Kto jeszcze nie wie to spieszymy donieść, że Niezbędniki Poszukiwacza Przygód to nasze autorskie przewodniki w formie gier miejskich i Tajnych Misji. Wszystkie dostępne są w Banku Niezbędników w formie ebooków do samodzielnego wydruku, a Niezbędnik po Wrocławiu, Warszawie, Gdańsku i Krakowie również w formie drukowanych książek, dostępnych w księgarniach.

SYMBOLE, KTÓRE UKRYŁY SIĘ NA PLANSZY

MAPA  – Tajna Misja w Gdyni – Zosia przez przypadek odkryła pamiętnik swojej prababci. Wypadła z niego kartka z napisem “Mapa Skarbów”. Nim zdążyła ją podnieść, drzwi otworzyły się z hukiem i wpadł przez nie zły pirat Czarnobrody. Czarnobrody dawno temu usłyszał o tajemniczej mapie i polował na nią od wielu lat. W czasie szarpaniny mapa się zniszczyła – starł się tusz i zniknęły nazwy miejscowości. Pomóżcie Zosi uzupełnić mapę. Jej prababcia ukryła bowiem w mieście wskazówki mówiące o tym jakie miejscowości się na niej znajdują.

SMOK – Tajna Misja w Krakowie –  Na Kraków padł blady strach! Diabeł, zwany Czortem, bohater wielu krakowskich legend, zapragnął zostać symbolem miasta. Do akcji musi wkroczyć Drużyna Smoka, ale sama nie da rady rozprawić się z łobuzem. Potrzebuje Twojej pomocy przy stworzeniu Tajnego Zaklęcia!

CZARODZIEJ – Tajna Misja w Gdańsku  Za górami, za lasami, morzami, pustyniami, serwerowniami, kilometrami światłowodów i tonami twardych dysków leży Cyfrowe Królestwo. Jego władca, Król Piksel ma ogromny problem! Nikczemny Czarnoksiężnik Gigabajt wprowadził do systemu komputerowego złośliwego wirusa, który zniszczy Cyfrowe Królestwo. Jedyną szansą na uratowanie tej krainy jest zdobycie kodu, który zlikwiduje wirusa. Wskazówki do tajemniczego szyfru znajdują się w Gdańsku.

TORT – Tajna Misja we Wrocławiu – Zbliżają się urodziny Papy Krasnala. Krasnoludki postanowiły urządzić imprezę urodzinową, ale cieżko idzie im się dogadać. Do tego w mieście pojawił  się krasnal Wredzioch, który przeszkadza, dokucza i zrobi wszystko, żeby impreza się nie odbyła. Potrzebna jest Wasza pomoc! Złamcie szyfry, odkryjcie tajemnice, wykonajcie zadania i pomóżcie zorganizować urodzinową imprezkę dla Papy Krasnala. 

SYRENKA – Tajna Misja w Warszawie – Z warszawskiego herbu zniknęła Syrenka! Za jej porwaniem stoi okropny Tryton, mitologiczny chłopak-syrena, który zakochał się w niej bez pamięci. Okazało się jednak, że Syrenka to niezła spryciula Zostawiła swoim przyjaciołom wskazówki gdzie jej szukać!  Spotkajcie się z przyjaciółmi Syreny i zdobądźcie od nich Tajemnicze Wskazówki, które pozwolą przygotować misję ratunkową. 

PIERNIK – Tajna Misja w Toruniu – Do Torunia wkroczyła banda Pożeraczy Pierników, którzy wyjadają wszystkie smakołyki, a przy okazji straszą mieszkańców i robią złośliwe psikusy turystom. Pożeracze Pierników obwieścili, że wkrótce przejmą herb na którym od wieków widnieje Anioł, bo teraz oni chcą być symbolem miasta. Nie można na to pozwolić! Jest tylko jeden sposób – należy uzupełnić wiersz, który wskaże kto powinien znajdować się na herbie. 

ROGAL – Tajna Misja w Poznaniu – Dziwne rzeczy się dzieją w Poznaniu. Powrócił do miasta Lucyfer, diabeł znany z poznańskich legend, który w przeszłości sporo namieszał w życiu mieszkańców. Tym razem zjawił się tu by wykraść magiczny przepis na Rogale Świętomarcińskie. Receptura na rogale jest magiczna i od wieków chroniona przez dwa jednorożce – Tęczę i Zefirka. Lucyfer uśpił jednorożce i wykradł przepis.  Trzeba im pomóc jednorożcom odzyskać magiczną recepturę! W przeciwnym wypadku już nigdy więcej w Poznaniu nie pojawią się Rogale Świętomarcińskie!

WINOGRONO – Tajna Misja w Zielonej Górze  – do Zielonej Góry przybyli starożytni bogowie z Olimpu. To przyjaciele Bachusa – boga wina, dzikiej natury oraz winorośli, a także nieoficjalnego patrona Zielonej Góry. Przyjaciele wiedzą, że Bachus skrycie o czymś marzy, ale wstydzi się powiedzieć co to takiego jest. Wyruszcie na Tajną Misję i pomóżcie starożytnym bogom odszyfrować marzenie Bachusa!

PREZENT – Tajna Misja w Łodzi – Zosia i Kuba podczas zabawy w domu odkryli tajemniczą skrytkę pod jedną z desek w podłodze. Ukryty był tam list napisany przez dawną właścicielkę domku. Była ona posiadaczką Tajemniczego Przedmiotu, który “wyczarowywał” dla jej dzieci zabawki i ubrania. Na Tajemniczy Przedmiot ochotę miało wiele ówczesnych mieszkańców miasta, w tym okropna czarownica, która nie przestawała w wysiłkach, by go wykraść. W trosce o bezpieczeństwo właścicielka ukryła go, a wskazówki ukryła w Łodzi. Pomóżcie Zosi i Kubie odkryć tajemnicę ich domu!

ORZEŁ – Tajna Misja w Gnieźnie – Orzeł z polskiego herbu, wpadł w kłopoty!  Radni miejscy poprosili go, by zwołał gołębie pocztowe i wysłał do ważnych Gości z Polski zaproszenia na królewski bal, który odbędzie się w przyszłym miesiącu. Przekazali mu zaproszenia i mapę z adresami  Ale Orzeł padł ofiarą Ćmoków! Ćmoki to złośliwe, skrzydlate chochliki domowe, które znane są z mitologii słowiańskiej. Nie dość, że zamazały adresatów, to jeszcze pocięły mapę, a jej części rozsypały po całym mieście. Orzeł potrzebuje Waszej pomocy!

ZASADY ZABAWY

Na planszy ukryło się 10 symboli.  Każdy kto wytypuje ukryty symbol otrzyma dostęp do Niezbędnika Poszukiwacza Przygód w wersji elektronicznej z miasta, który przypisany jest do danego symbolu.

W komentarzu pod postem wskazujecie JEDNO POLE, podając jego współrzędne. Zabawa trwa od 24.09 do 27.09 do końca dnia. 

Wyniki zabawy najpóźniej w piątek 29.09.

Regulamin zabawy “KOMU TO LATO PRZESZKADZAŁO?”

  1. Organizatorem zabawy jest portal Globtroterek zwany dalej Organizatorem.
  2. Zabawa prowadzona jest na na portalu społecznościowym Facebook, na profilu portalu Globtroterek.
  3. Udział w zabawie jest bezpłatny.
  4. Uczestnikiem zabawy może być osoba zwana dalej „Uczestnikiem”, która posiada profil na portalu społecznościowym Facebook.
  5. Zabawa rozpoczyna się: 24.09.2023r. i trwa do 27.09.2023 r. włącznie.
  6. Aby wziąć udział w zabawie należy w okresie trwania zabawy, pod postem wskazać  w komentarzu 1 pole, pod którym wg Uczestnika znajduje się ukryty symbol. Uczestnik udziela odpowiedzi wskazując współrzędne pola składające się cyfry i litery.
  7. Każdy Uczestnik może udzielić jednej odpowiedzi, wskazując jedno pole pod grafiką z zabawą. W przypadku podania większej liczby pól, Organizator przyjmuje pierwsze podane pole jako odpowiedź w zabawie.
  8. Wszystkie osoby, które poprawnie wytypują pole z symbolem otrzymają dostęp do elektronicznej wersji przewodnika „Niezbędnik Poszukiwacza Przygód” zgodnie z przypisaną do niego wartością: MAPA – Niezbędnik Poszukiwacza Przygód – Gdynia, SMOK – Niezbędnik Poszukiwacza Przygód – Kraków, CZARODZIEJ – Niezbędnik Poszukiwacza Przygód – Gdańsk, TORT – Niezbędnik Poszukiwacza Przygód -Wrocław, SYRENKA – Niezbędnik Poszukiwacza Przygód – Warszawa, PIERNIK – Niezbędnik Poszukiwacza Przygód – Toruń, ROGAL – Niezbędnik Poszukiwacza Przygód – Poznań, WINOGRONO – Niezbędnik Poszukiwacza Przygód -Zielona Góra, PREZENT – Niezbędnik Poszukiwacza Przygód -Łódź, ORZEŁ – Niezbędnik Poszukiwacza Przygód – Gniezno.
  9. Wyniki zabawy zostaną ogłoszone najpóźniej 29.09.2023 roku. Organizator opublikuje grafikę z polami zawierającymi symbole oraz odpisze na każdy komentarz pozostawiony pod postem z zabawą oznaczając osoby, które wygrały nagrodę.
  10. Uczestnicy, którzy wygrają  nagrodę obowiązani są w ciągu 7 dni od daty ogłoszenia wyników konkursu skontaktować się z Organizatorem poprzez wiadomość prywatną na portalu Facebook.
  11. Dostęp do elektronicznej wersji „Niezbędnika Poszukiwacza Przygód” zostanie przesłany drogą elektroniczną w odpowiedzi na wiadomość prywatną.
  12. Odpowiedzi zgłoszone do zabawy nie mogą zawierać treści niezgodnych z prawem lub zasadami współżycia społecznego, wulgarnych, obscenicznych, propagujących przemoc, nierówność rasową lub religijną, naruszających prawa osób trzecich oraz niezgodnych z tematem zabawy.
  13. Uczestnik udzielając odpowiedzi w zabawie oświadcza tym samym, że akceptuje Regulamin.
  14. Uczestnik ma prawo wycofać zgłoszenie podczas trwania zabawy.
  15. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nie otrzymanie lub otrzymanie zgłoszenia z opóźnieniem z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności z przyczyn leżących po stronie administratorów serwerów internetowych.
  16. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność odbioru nagrody z przyczyn leżących po stronie uczestnika oraz za opóźnienia lub jakiekolwiek przeszkody w komunikacji z uczestnikami wynikające z przyczyn niezależnych od niego.
  17. Nagrody w zabawie nie można zamienić na inną nagrodę, ani na ekwiwalent pieniężny.
  18. Uczestnik poprzez udział w zabawie wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celu związanym z realizacją zabawy. Dane osobowe przetwarzane są w celu przeprowadzenia zabawy w tym wykonania zobowiązań Organizatora wobec uczestników. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymania nagrody w zabawie.
  19. Zabawa nie jest sponsorowana i przeprowadzana przez serwis Facebook.